El Concello pide a Portos celeridad para reunirse con el Goberno local

Tacha la actitud del ente autonómico de "infantil e inmadura" y avoga por establecer un diálogo institucional que permita solventar las carencias de las infraestructuras locales
Pasarela do Naval na Illa de Arousa. DS
photo_camera Pasarela do Naval, uno de los temas a tratar con Portos. DS

Continúan los cruces de declaraciones entre el Concello de A Illa y Portos de Galicia tras los últimos episodios ocurridos entre ambas administraciones. El Goberno local asegura que no tiene interese alguno en alimentar una polémica "esteril" con Portos sobre fechas, plazos o número de llamadas realizadas para concretar una reunión. Aboga por el diálogo institucional para solventar un problema "evidente" en una infraestructura que, aunque geográficamente está en el municipio, es competencia del ente autonómico ligado a la Consellería del Mar. “Queremos manter unha xuntanza coa presidenta de Portos de Galicia para saber si van parchear o Paseo ou si teñen previsto algo máis serio; e queremos falar de futuro, dunha intervención de maior envergadura similar á que están acometendo noutros puntos do litoral da contorna”, apunta Luis Arosa, concejal de Servicios.

El edil tilda de “esperpéntica” la respuesta pública de Portos a la petición de reunión cursada por el ente local, además de “infantil e dunha clara inmadurez política” y pide encarecidamente a la presidenta que solicite al personal del ente que dirige que centre sus esfuerzos en buscar soluciones para los problemas de las infraestructuras arousanos en vez de “perder o tempo en contar si o escrito de novembro pedía unha reunión ou se facía máis directamente no de decembro”. Luis Arosa lamenta también que Portos evidencie en su respuesta “que as nosas chamadas nin siquera as rexistran, non teñen nin constancia delas”.

El gobierno local recuerda a Susana Lenguas que a lo largo del año 2022 el Ayuntamiento de A Illa remitió dos escritos a Portos, y otros tres en el que va de 2023, advirtiendo del mal estado del Paseo, de su desplome, pidiendo soluciones y solicitando una reunión. “E unha xuntanza non é o mesmo que vir a correr á Illa o día despois de que cae o Paseo e avisando ao Concello cunha hora de antelación”.

Luis Arosa recuerda que el alcalde no acudió a la cita convocada por Portos en el mismo Paseo del Cantiño “por estar convaleciente tralo incidente que sufrió a principios de enero”, estando el Goberno local representanto por él y por el edil de Obras, Alfonso Salado. “O que aconteceu no Paseo foi recollido por prensa e televisión. É imposible que alguén confunda unha convocatoria aos medios cunha reunión entre administracións”.

La presencia de Susana Lenguas en la localidad el pasado 13 de enero anunciando que los técnicos de Portos iban revisar el Paseo “é a última noticia que tivemos deles. Non sabemos se viñeron os técnicos, nin que encontraron, nin que van facer; ou si o parcheo da zona desplomada é toda intervención prevista na Arousa”.

Non sabemos se viñeron os técnicos, nin que encontraron, nin que van facer, ou si o parcheo da zona desplomada é toda intervención prevista

Luis Arosa reitera su intención de no enfrentarse con Portos y entablar un diálogo fluido que permita llegar a acuerdos entre ambas administraciones favorables para el conjunto de la ciudadanía porque “a da Arousa ten os  mesmos dereitos e as mesmas necesidades que a residente en calquera outro punto da xeografía galega”, por lo que el concejal considera que el trato por parte de la administración del PP “debe ser similar tamén en todos os concellos galegos”.

Por ello, el gobierno local volverá a reiterar por escrito la urgencia de mantener una reunión de trabajo, convocada con previsión, celebrada en torno a una mesa y en un despacho institucional y con documentación que avale los argumentos de ambas partes.“Susana Lenguas será sempre ben recibida na Arousa cando queira vir fotografiarse e estamos encantados de acompañala, pero nós o que lle levamos meses pedindo é unha reunión de traballo, para falar do estado do Paseo e da posibilidade futura de facer un aparcamento soterrado”.