Villares pide "calma" ante la situación de los pellets al ser material "inocuo"

El conselleiro do Mar explicó en una visita a Vilagarcía que "pode facerse máis mal que ben" si los microresiduos llegados a las costas de toda Galicia no se recogen "de una manera organizada"
Alfonso Villares durante su visita al buque de Gardacostas Sebastián de O Campo en Vilagarcía. JOSÉ LUIZ OUBIÑA
photo_camera Alfonso Villares acompañado de la tripulación del buque de Gardacostas Sebastián de O Campo. JOSÉ LUIZ OUBIÑA

El vertido de pellets en la costa gallega sigue estando en el foco informativo. Mientras la Xunta asegura en base a un informe que las bolas de plástico "no son tóxicas ni peligrosas", la oposición continúa pidiendo responsablidades. Según el Gobierno gallego son 30 las playas afectadas. Por su parte, la Unidad Especializada en Medio Ambiente de la Fiscalía General del Estado ha abierto diligencias de investigación.

El conselleiro do Mar, Alfonso Villares, estuvo este lunes en Vilagarcía visitando el buque de Gardacostas Sebastián de O Campo, que forma parte del dispositivo de Salvamento Marítimo desplegado para localizar los puntos de vertido de pellets. Durante su estancia en el municipio insistió en pedir "calma" ante la situación que se está viviendo en el litoral gallego, sobre todo en las rías de Muros e Noia y Arousa, que por el momento son las más afectadas por este problema. 

Villares volvió a incidir en que desde el ente autonómico no tuvieron constancia del vertido hasta principios del mes de enero. "Dende a Xunta de Galicia seguimos traballando dende o primeiro momento de que somos coñecedores de que un barco perdeu eses contedores en alta mar, en augas de Portugal, e iso foi, como xa dixemos moitas veces, o 3 ou 4 de xaneiro". Asegura que se está haciendo todo lo posible "para traballar e para minimizar o impacto destes pellets que están aparecendo no noso litoral", a la vez que llama a la cordura a todos los voluntarios que se están acercando a las playas a retirar estos restos. "Agradecer o traballo que se está a facer por toda a xente que está a colaborar dun xeito voluntario. Pero tamén debemos pedir un pouco de calma porque se somos moita xente na praia igual se pode facer máis mal que ben, porque son bolas pequenas e a recollida ten que ser organizada e con moita calma para non pisalas e que se enterren".

Nun principio é un material inherte empregado para utensilios alimenticios, polo que non debería ter toxicidade

A la espera de que lleguen los resultados de los análisis realizados tanto por parte de la Xunta de Galicia como del Gobierno central, el responsable autonómico señala que son "plásticos", como los que "por desgraza hai nas nosas praias, rúas e sendeiros". Un material que, en palabras del conselleiro, "nun principio é material inherte, que se emprega para utensilios alimenticios, polo que a súa toxicidade non debe existir, polo que hai que intentar retiralos e é o que estamos a facer".

El dispositivo desplegado por la Xunta de Galicia comprende a operarios de la empresa Tragsa y de Gardacostas. "Dende o primeiro momento temos a xente de Gardacostas intentar peinar o litoral por si hai algún material máis. Para recollelo xa activamos o plan CAMGAL (Plan Territorial de Contingencias por Contaminación Marina Accidental) para movilizar persoal de Tragsa, do que agora mesmo haberá preto duns 200 efectivos entre persoal desta empresa e de Medio Ambiente que andan axudando e colaborando cos Concellos".

Arousa y Muros e Noia, las más afectadas

Los primeros avisos de la presencia de estos materiales plásticos llegaban procedentes de la zona de Muros e Noia, "Cando se produxeron eses primeiros avisos, non sabíamos a procedencia ata comezos de xaneiro, que é cando nos reportan esa información por parte do Goberno. Polo tanto o que temos que intentar é facer o posible por ir a esas zonas nas que nos chaman".

Durante los últimos días, varias playas de O Salnés han visto como el número de pellets de plástico ha ido incrementando. Por el momento, O Grove o A Illa son los municipios de la comarca más afectados, y en los que durante este fin de semana se han centrado las labores de los voluntarios para la retirade de los restos. "En todos os concellos de Arousa está aparecendo máis ou menos cantidade, igual que nas primeiras zonas que chegou, que pode ser polo tema das corrientes", explicaba el conselleiro.

Mayor colaboración por parte del Gobierno

Precisamente desde los Concellos reclaman al máximo organismo autonómico más medios para solucionar cuanto antes la problemática y que no se extienda a otros puntos del litoral gallego, a lo que Villares solicita a mayores "colaboración por parte do Goberno central, xa que eles son coñecedores da embergadura do problema, porque son aos que Portugal lles transmitiu a información, e penso que teñen que axudar na medida dos datos que teñen".