El BNG tilda de "nefasto el primer año de mandato de Telmo Martín

Los nacionalistas explican que el Goberno local impuso "más impostos, máis custes para a veciñanza, máis sentenzas desfavorables e soldos máis altos"
Os concelleiros do BNG, liderado por Fran Leiro, nun pleno de Sanxenxo. DS
photo_camera Os concelleiros do BNG, liderado por Fran Leiro, nun pleno de Sanxenxo. DS

El grupo municipal del Bloque Nacionalista Galego de Sanxenxo define como “nefasto” el primer año de Gobierno de Telmo Martín. Doce meses en los que, además de las deficiencias que presentan varias infraestructuras y el mal funcionamiento de distintos servicios (especialmente en el rural), explican desde la formación, se consolidan “máis impostos, con máis custes para a veciñanza; máis sentenzas urbanísticas desfarovables e un incremento de soldos para o Partido Popular”.

Así de rotundo se muestra el portavoz nacionalista, Fran Leiro, al hacer balance de la gestión del Goberno local desde que revalidó su mayoría absoluta. “As consecuencias da política de cemento e formigón do señor Martín son evidentes e están á vista de todos. A día de hoxe temos uns impostos máis altos, con subas ás que os veciños e veciñas de Sanxenxo xa estamos a facer fronte. Atopámonos tamén cunha resolución xudicial desfavorable sobre os terreos das Cunchas, que traerá como consecuencia o pago total de 15 millóns de euros e todo pola inoperancia e a incapacidade de xestión do señor Telmo Martín”, advirte.

En lo que respecta a los impuestos, desde el BNG alertan de que ya en las últimas semanas están llegando desde el ORAL los recibos del Impuesto de Vehículos de Tracción Mecánica (IVTM), en los que ya se aplican la subida aprobada por el Gobierno del Partido Popular. “Estamos a falar dun incremento importante que nos afecta ao peto dos veciños e veciñas”, avisa el portavoz, a la vez que recuerda que esto solo y es el comienzo, porque en los próximos meses también entrará en vigor el nuevo recibo del Impuesto de Bienes Inmuebles (IBI), otra de las tasas incrementadas por Telmo Martín “para poder facer fronte á sentenza das Cunchas e cubrir ese 20% de aumento de soldos dos membros do Goberno local. A costa do esforzo da cidadanía”. Todo esto agravado por las mentiras del alcalde, que en campaña electoral prometió una bajada de impuestos. “Non necesitou máis ca uns meses para deixar claro o que vale a súa palabra”, añade Leiro.

Los nacionalistas consideran "muy grave" el hecho de que estos aumentos no se traduzcan en unos mejores servicios y actuaciones que sirvan para mejorar la calidad de vida del vecindario de Sanxenxo. “Máis ben ao contrario”, lamenta Leiro, que recuerda las deficiencias detectadas en diferentes equipaciones e infraestructuras municipales, a las cuales “aínda non se lle deron arranxo, a pesar das promesas do Goberno local”.

Además, el portavoz del BNG señala que “moita xente, especialmente do rural, nos traslada as súas queixas e preocupación pola falta de limpeza e de mantemento. Achégase o verán e o señor Martín só ten tempo para pensar en bandeiras azuis e en ter conexión wifi na praia de Silgar”.

Por último, desde el Bloque hacen una valoración positiva del trabajo que se está realizando desde la oposición. Además de hacerse eco y dar traslado de las inquietudes y preocupaciones de los vecinos y vecinas de Sanxenxo, el BNG destaca la campaña informativa efectuada entre los meses de diciembre y enero, que frenó el ‘decretazo’ que Telmo Martín había comenzado a aplicar “pola porta de atrás” con los vados, exigiendo un pago, con carácter retroactivo desde 2020, que no venía estipulado en la ordenanza.

Al mismo tiempo, la formación liderada por Leiro explica que facilitó, con sus propuestas en positivo, que se de esa respuesta a necesidades como la dotación de un Aula de Estudo. “No pleno municipal o señor Martín chegou a burlarse da nosa demanda dicindo que non era necesaria unha Aula de Estudo, que quen quixese podían ir a estudar ao salón de plenos. Agora demostrouse a súa necesidade e mesmo tiveron que ampliar horarios. Seguiremos vixiantes para evitar que a política de formigón, cemento e ladrillo de Telmo Martín deixe hipotecado ao Concello de Sanxenxo e ás futuras Corporacións”, sentencia Fran Leiro.