Meis empezará a construir el nuevo centro de salud en 2023

El conselleiro de Sanidade y la alcaldesa del municipio firmaron un convenio para la cesión de una parcela donde se construirá el centro sanitario
Visita a la finca en la que se levantará el nuevo centro de salud de Meis. GONZALO GARCÍA
photo_camera Visita a la finca en la que se levantará el nuevo centro de salud de Meis. GONZALO GARCÍA

Meis empezará a construir su nuevo centro de salud en 2023. Así lo avanzó el conselleiro de Sanidade, Julio Comesaña, que este martes firmó junto a la alcaldesa de Meis, Marta Giráldez, el convenio para la cesión de una parcela municipal en la que se levantará la nueva infraestructura sanitaria. El inmueble contará con 1.000 metros cuadrados y, según avanzó Comesaña, "será un edificio moderno" que aglutinará los servicios médicos de A Rochela, San Martiño y Paradela. "A construción do novo centro vai permitir unificar os recursos e mellorar as prestacións", señaló Comesaña.
 

"O Concello respondeu pronto e ofreceu varias alternativas de ubicación do novo centro de saúde", valoró Comesaña. "Todos os grupos políticos de Meis entenderon a importancia deste proxecto", añadió el conselleiro, que agradeció al Concello de Meis su agilidad a la hora de contar con la parcela. "Con este convenio comenzarase a tramitación da cesión dos terreos e desde hoxe comezamos a tramitar a encomenda coa Axencia Galega de Infraestruturas para que certifiquen onde está o centro de saúde e unha vez feito este trámite podamos llicitar a obra nesa parcela de titularidade autonómico. Esta axilidade vai permitir que Meis sexá o primeiro centro dos etiquetados con fase dous máis avanzados que poerá pasar do papel o formigón", manifestó. Aunque no cerró plazos, el titular de Sanidade manifestó que el próximo año espera que se pueda licitar la obra y en la segunda mitad del año iniciar la construcción del nuevo centro de salud.

"A construción do novo centro vai permitir unificar os recursos e mellorar as prestacións" 


El nuevo centro de salud dispondrá de área pediátrica, con servicio de Pediatría y Enfermería pediátrica, así como su propia sala de espera, y contará con una sala polivalente. Por otra parte, el titular de Sanidade anunció que el nuevo centro de salud tendrá un área dedicada a la mujer que permitirá recuperar la consulta de Obstetricia al contar con una matrona. 

El conselleiro y la alcaldesa de Meis. GONZALO GARCÍA
El conselleiro y la alcaldesa de Meis. GONZALO GARCÍA

La parcela adquirida por el Concello de Meis para la construcción del nuevo centro de salud está ubicada en la avenida Médico Paz, cuenta con 15.000 metros cuadrados y su adquisición costó 265.000 euros. "Hoxe é un día moi importante para este concello", manifestó la alcaldesa, Marta Giráldez, tras la firma del convenio con la administración autonómica. "A construción dun novo centro de saúde foi unha prioridade desde o principio para nós, xa que o centro médico da Rochela é insuficiente", añadió. Giráldez explicó que el Concello cede parte de la parcela al Sergas para levantar el nuevo centro de salud, pero además se acondicionará el entorno natural en el que se encuentra para disfrute de la ciudadanía. "Traballamos arreo para conseguir a mellor ubicación", señaló Giráldez que aplaudió el regreso de la matrona a Meis. "É un servizo con moita demanda", dijo.
 

La Xunta aumenta un 25% la partida de Sanidade en 2023

"Seguimos impulsando actuacións a renovación integral da Atención Primaria en Galicia, é un compromiso do Goberno da Xunta que entre actuacións xa feitas en obras novas e reformadas e as que están en execucións leva 107 centros novos ou reformados e máis de 120 millóns de euros investidos en Atención Primaria",  matizó el conselleiro de Sanidade que anunció que en los presupuestos de 2023 la Xunta incrementará un 25% la inversión en Sanidade, que superará los 40 millones de euros.

"Isto garante que haxa fondos suficientes para executar ese plan de renovación integral da Atención Primaria e que nesta provincia teñamos en marcha as obras do centro integral de saúde de Lalín ou a ampliación do de Porriño, ou que estean licitadas o de Vigo e o de Moaña ou adxudicada a redacción do proxecto do novo centro de Vilagarcía", dijo Comesaña, que recordó que se está realizando una inversión de un millón de euros en el Hospital do Salnés o que está muy avanzada la ejecución de la primera fase de Gran Montecelo

Manifestación. El conselleiro de Sanidade también se pronunció sobre la manifestación en defensa de la sanidad pública convocada para el próximo 14 de octubre en Vilagarcía. Comesaña mostró "máximo respeto a todas as persoas que queren expresar a súa opinión" a través de esta manifestación. El titular de Sanidade aseguró que "compartimos o diagnóstico", es decir, faltan facultativos, sin embargo, aseguró, "non é un problema de recortes, nin de ter investido en Sanidade. É un problema de fslta de médicos". Julio Comesaña apuntou que o problema "resólvese formando a médicos MIR. Nós tamén lle pedimos ao Goberno español máis facultativos".