Vilagarcía clama contra la violencia machista

Las manifestaciones por el 25-N se sucedieron en otras localidades, como la capital de la provincia y Marín

Manifestación contra a violencia machista no 25-N en Vilagarcía. JOSÉ LUIZ OUBIÑA
photo_camera Manifestación contra a violencia machista no 25-N en Vilagarcía. JOSÉ LUIZ OUBIÑA

Las calles de Vilagarcía fueron ayer el escenario de una manifestación, convocada por el colectivo O Soño de Lilith, que comenzó en la Praza de Galicia con la ya tradicional batukada que acompaña este tipo de movilizaciones, en la que fueron coreados  lemas como non están todas, faltan as asasinadas”o polas que están, as que non están e as que perigan".
 

La encargada de leer el manifiesto, redactado por el Consello Local da Muller, fue la jugadora de baloncesto Sara Gómez, que aludió a la trágica estadística que deja la violencia machista en lo que va de año: 52 mujeres asesinadas y 46 huérfanos. "Mentres haxa unha muller sufrindo, aquí estaremos para visibilizala e protexela", afirmó.

"Esiximos un trato xusto e equitativo para todas as persoas, independentemente do seu sexo e que as oportunidades, os recursos e o recoñecemento estean dispoñibles de forma igualitaria, sen discriminación", planteó Sara Gómez.

También denunció, "enerxicamente", cualquier forma de violencia, "xa sexa física, verbal ou psicolóxica contra as mulleres no ámbito deportivo" y reclamó que se apliquen políticas y medidas eficaces para prevenir, identificar y sancionar "de forma contundente e exemplarizante calquera acto violento contra a muller".

Decenas de personas marcharon en Vilagarcía contra a violencia machista. JOSÉ LUIZ OUBIÑA
Decenas de personas marcharon en Vilagarcía contra La violencia machista. JOSÉ LUIZ OUBIÑA

Paralelamente, reivindicó "unha maior presenza das mulleres nos roles de liderado e na toma de decisións, para garantir un ambiente máis inclusivo e equitativo", al tiempo que abogó por "unha sociedade que celebre a diversidade e promova a inclusión real de todas as persoas, independentemente do seu xénero ou orientación sexual, da súa etnia ou as súas capacidades físicas".

Los medios de comunicación también fueron los destinatarios de una petición, "a exercer unha cobertura equitativa, imparcial e ética que visibilice o problema da violencia de xénero e promova o cambio cultural necesario para superar esta inxustiza".

La concelleira de Igualdade, Tania García, fue la encargada de abrir el acto, celebrado por primera vez en la Praza de Galicia (habitualmente su escenario son los jardines de Ravella). Lo hizo  advirtiendo de que negar la violencia machista es violencia machista, y apuntó un dato: el 17% de los jóvenes de edades comprendidas entre 16 y 21 años entienden que obligar a mantener relaciones sexuales no es machismo.

El apartado musical correspondió a tres alumnas de la Escuela Municipal, Raquel Senín, Adriana Diéguez y Anqi Cheng

Un momento de la manifestación contra la violencia machista organizada este sábado en Vilagarcía. JOSÉ LUIZ OUBIÑA
Un momento de la manifestación contra la violencia machista organizada este sábado en Vilagarcía. JOSÉ LUIZ OUBIÑA

Comarcas

A mediodía de ayer también se leyeron manifiestos en otros municipios de la comarca de O Salnés, como Cambados, A Illa de Arousa, Ribadumia y O Grove, y lo mismo sucedió en la comarca Ulla-Umia en Pontecesures Caldas de Reis y Cuntis.