Un berce para a gastronomía

Portonovo, máis que un mercado ▶ A través da asociación de praceiros e praceiras, unha das máis antigas de Galicia, a Praza converteuse nun espazo vivo onde conflúen visitas guiadas a escolares, campañas coa clientela e, por suposto, un produto tan fresco coma variado
Praceiras e praceiros do Mercado de Abastos de Portonovo mostran a variedade de produto que ofrecen nas arredor de 30 bancadas de venda. DAVID FREIRE
photo_camera Praceiras e praceiros do Mercado de Abastos de Portonovo mostran a variedade de produto que ofrecen nas arredor de 30 bancadas de venda. DAVID FREIRE

Non hai día no que un veciño ou visitante poña un pé na Praza de Abastos de Portonovo e que lle falten opcións para compoñer o seu menú. Se por algo se enorgullecen as praceiras e praceiros, é pola impresionante calidade dos seus produtos e, sobre todo, pola constancia de todos os que forman un Mercado que conta con arredor dunha trintena de postos e bancadas, todas elas en activo. "Aquí, cando uns estamos de vacacións, están outros. Nunca deixamos aos compradores sen produto e, ademais, sempre teñen variedade onde elixir". Quen fala é Loli Alarcón, responsable da Praza e vendedora cunha dilatada experiencia nun ámbito no que as vendas non o son todo.

Cos seus 11 postos de peixe, cinco específicos de marisco, 10 de verduras, dous de carne, e outros máis de froita e produto galego, a Praza de Abastos de Portonovo leva tamén a cabo unha importante labor social na vila mariñeira, potenciando todo tipo de iniciativas centradas principalmente na infancia, e tamén na promoción da gastronomía e do comercio de proximidade. 

A asociación prepara, de cara ao mes de febreiro, unha campaña de fidelización para a clientela tras o tirón do Nadal

A través da Asociación da Praza de Abastos de Portonovo, unha das primeiras entidades que comezaron a súa andadura en Galicia no que respecta ao tecido asociativo dos Mercados de Abastos, as traballadoras e traballadores asociados, que son arredor dunha vintena, promoven e participan en accións coma sorteos de lotes de produtos en datas sinaladas coma o Día da Nai, agasallos aos centros educativos atendendo ás súas necesidades, ou visitas guiadas para que a cativada poida coñecer o corazón da gastronomía de Portonovo. Precisamente, estas, explica a responsable da Praza, son das que contan cunha gran acollida por parte dos centros educativos. "Falamos con eles, explicámoslles cales son os produtos que temos aquí e levámolos polos postos para que poidan velos de primeira man". Ademais, en colaboración cos colexios, a Asociación leva a cabo un concurso de debuxos, que é só unha pequena parte de todas as iniciativas organizadas polo colectivo. "Tamén facemos ‘showcookings’ coa Escola de Hostelería e Peque Chef, que ten un gran éxito entre os nenos e nenas", conta Alarcón. 

Unha das últimas iniciativas consistiu no reparto de calendarios con recetarios entre a clientela, elaborados por chefs a nivel galego, a través da Federación de Prazas de Abastos de Galicia, e para o mes de febreiro, a asociación prepara unha campaña de fidelización mediante o sorteo de vales de compra por valor de entre 150 e 200 euros, dos que resultarán beneficiados dous clientes.

Falar da Praza de Abastos de Portonovo significa ir á orixe do produto. Despois dunha campaña de Nadal que foi "moi boa, con moita acollida e variedade", a responsable da Praza asegura que o nivel non decae, polo que o espazo xa se converteu nun referente para a hostelería e a gastronomía local: «É un Mercado que sempre está cheo. Aquí os hosteleiros atopan todo o que precisan. Nós somos constantes e procuramos ter sempre o mellor ao alcance da man».