Javier Olleros: "A compostaxe en Culler de Pau foi algo revelador, foi como un pulmón"

Un momento del charla. A. LORENZO

El vicepresidente de la Deputación, César Mosquera, y el cocinero Javier Olleros participaron en la segunda charla de Urbtopías, un evento moderado por el periodista Jesús Cintora

"O que non podemos facer como humanidade é destruír os recursos que temos, xerando montañas de lixo inasumibles. Temos que converter os residuos en recursos", con esta contundencia comenzó el vicepresidente de la Deputación, César Mosquera, su intervención en la segunda charla de Urbtopías. Un evento organizado por el Concello con la finalidad de difundir los objetivos de la Axenda Urbana Pontevedra bajo el título Compostaxe. Facendo dos residuos un recurso, y al que acudió también el alcalde, Miguel Anxo Fernández Lores.

En el acto, que tuvo lugar en Santa Clara, participó junto a Mosquera el cocinero con dos estrellas Michelin Javier Olleros, que ofreció una mirada distinta y fundamental sobre este asunto. El propietario de Culler de Pau recordó sus inicios al frente de este restaurante y explicó todos los pasos que dio su equipo en materia de compostaje.

"A compostaxe en Culler foi algo revelador, foi como un pulmón. Ao principio había moitas dúbidas sobre como facelo, a xente dicía que iba a cheirar, que era algo moi complicado, pero agora conseguimos que estea integrado", afirmó.

Pero, ¿por qué apostar por este proceso de fermentación y transformación de materia orgánica? Olleros explicó que en su establecimiento "tivemos claro dende o primeiro momento o noso compromiso co lugar. Eu tiven a responsabilidade e o deber de fomentar o contorno". Justamente por eso, cuando el chef se dio cuenta de que "tiñamos moitos excedentes" y de que "o 70% do desperdicio que había era orgánico", decidió "pasar á acción e asumir ese compromiso real".

Tal es el éxito conseguido en este local de O Grove que, tras varios años apostando por el compost, "agora o 60% deses desperdicios vanse para facer abono e, polo tanto, despois veñen de volta".

En este sentido, Olleros insistió en la importancia de "camiñar cara á responsabilidade, sendo conscientes do que nos tocou vivir e traballar para conseguir un futuro mellor"; y aseguró que "aínda que cambiar dinámicas que están adquiridas dende hai moito tempo é algo complexo, que non se fai nun día", al final "todos temos que cambiar a mentallidade" porque, en este momento, "a terra está asfixiada".

En relación a esto, Mosquera insistió en la importancia de que toda la ciudadanía se conciencie en este aspecto, puesto que "nos domicilios urbanos cada vez se desperdicia menos, pero séguese producinco moito nas prazas de abastos, nas panaderías...". De hecho, el vicepresidente de la Deputación confirmó que actualmente "o Hospital Montecelo produce o mesmo que o que poden xerar unhas 9.000 persoas".

Por su parte, además de moderar el debate, el periodista Jesús Cintora quiso hacer hincapié también en la necesidad de "seguir apostando por políticas públicas que aprovechen los recursos, ya que cada vez son más escasos". En este sentido, el soriano destacó todo lo que Pontevedra ha conseguido a este respecto, "haciendo una ciudad más habitable y más respetuosa con el medio ambiente".