El alumnado del IES As Bizocas, activistas en radio por un día

Escolares de 3º y 4º de la ESO llevaron al estudio radiofónico los reportajes elaborados en jornadas anteriores bajo el programa Activistas polo mundo que queremos

Los alumnos de 3º y 4º de la ESO del IES As Bizocas vivieron en la mañana de este martes unas jornadas radiofónicas bajo el programa Activistas polo mundo que queremosen las que llevaron al estudio los reportajes que durante sesiones anteriores del proyecto realizaron a través de trabajos de investigación y redacción.

La directora de la iniciativa, María Caride, indicó que la temática elegida por el alumnado de As Bizocas, dentro del abanico propuesto por la organización, fue el de "desenvolvemento sostible e a cuestión do racismo". "Cada centro elixe os temas que máis lle interesan, e neste caso foron os propios alumnos e alumnas, coa axuda do profesorado, os que optaron por estas dúas opcións, xa que están traballando estas cuestións noutros proxectos dentro do centro".

En el proceso de preparación de estas grabaciones, el alumnado llevó a cabo un proceso de inmersión en el mundo del activismo. "Activistas polo mundo que queremos ten sete paradas, que é como unha liñá pedagóxica. Comezamos traballando con eles dende a sensibilización, partindo de que vivimos nun mundo desigual, e que moitas das desigualdades son comúns aquí en Galicia como en países empobrecidos. O que queremos é atallalas pero partindo dende o noso contexto máis local", explicaba Caride sobre la primera de las experiencias de esta iniciativa con los alumnos de O Grove. 

En la siguiente actividad, hicieron uso de las herramientas de la comunicación como alternativas para poder crear nuevos discursos y nuevos mensajes. "Os medios de comunicación tratan dun xeito ou de outro os problemas, ás desigualdades e aos colectivos que as sufren. O que traballamos nesta segunda experiencia é de que xeito podemos facer nos unha comunicación alternativa dándolle voz a eses colectivos e a eses problemas".

Tras la investigación, establecieron diversas sinergias a través del aula virtual. "Estiveron traballando sobre medio ambiente, sobre discurso de odio, racismo, feminismo e sobre o colectivo LGTBIQ+". "Eu vin os guions radiofónicos e estaban super ben, moi currados e foron moi traballadas", asegura la coordinadora sobre el trabajo realizado por los alumnos y alumnas.

El proyecto pondrá el punto y final a partir del 11 de abril con la visita de las activistas hondureñas Jaira, que forma parte de la Unión de Trabajadores del Campo, y María Esther, procedente del Centro de Derechos de las Mujeres, que trabajan en temas del bien común, y sobre todo de la tierra y del medio ambiente en Honduras. "O que queremos con esta última actividade é que vexan que as loitas son comúns aínda que sexan en Galicia ou en Honduras, e a importancia da participación e do activismo para poder intentar cambiar e mudar esas situacións". Con esto, según explica María Caride, pretenden "rematar de xeito redondo o proxecto, achegando a visibilización a través de activistas reais, para que coñezan dende dentro como se sinte".